Client: Craft Sportswear

As part of the Grand Public team
My part: Art direction, Storyboard, Concept development
Photography: Patrik Svedberg


Craft Sportswear launched the campaign as a tribute to the veterans of Vasaloppet in 2017. The campaign contains eight portraits with images, interviews and shorter films that illustrate both wisdom and fighting spirit. The images were shown along the Vasaloppet track and the campaign were displayed in Mora and Sälen.

"The veterans are our most faithful customers and important ambassadors for the Vasaloppet. When one of our partners chooses to pay tribute to these heroes, it's an extraordinary fine example of how good cooperation directly brings something back to our participants. Both in terms of tips and advice for newer participants, but also to lift our most experienced riders" says Lena Hermansson, Vasaloppet

Read more about the veterans and see the campaign here

craft-veteran-ad5
craft-veteran-ad2

”Jag har kört varje år sedan 1961 och ibland har man ju undrat lite vad det är man håller på med.”

”Jag har åkt varje år så länge kvinnor har fått vara med och köra, så 2009 blev det ju 30 lopp. Det stod på löpsedlarna i Falu-kuriren, så det har jag ramat in hemma.”

craft-veteran-ad6
craft-veteran-ad7

”Att bryta finns inte på kartan. Hur jävligt det än är så ska jag i mål, om jag så ska krypa.”

”Det spelar ingen roll hur mycket du tränat, det är en lång sträcka och det är en lång tid att hålla igång. Men man får inte ge upp, det är helt klart.”

craft-veteran-ad8
craft-veteran-ad4
craft-veteran-page

More projects

VästanhemArt direction, Visual identity, Print design

Hansa BorgConcept development & Design

Vox HotelArt direction, Print design, Web design

Team MustaschArt Direction, Design

StukArt direction, Visual identity, Print design

VärnagoCover illustration

AblocArt Direction, Web Design, Animation

Habo GruppenArt Direction